Pracovní listy

Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-12 z 4728

Jak mít kontrolu nad časem on-line: 3 změny

Pracovní list nabízí praktické strategie, jak si znovu osvojit kontrolu nad používáním telefonu. Žáci si po zhlédnutí videa vyberou tři drobné změny, které vyzkouší během jednoho týdne. V následující hodině společně reflektují, jak tyto úpravy ovlivnily jejich pozornost, náladu a chování.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova

Čas na telefonu: aktivní vs. pasivní používání

Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova

Sociální sítě a impulzivita

Tento pracovní list vede žáky k prožití a reflexi situace, kdy jejich pozornost přerušují digitální notifikace. Žáci zkoumají, jak se liší jejich schopnost soustředění při práci s vypnutými a se zapnutými oznámeními. Cílem je porozumět, proč je těžké odolat pokušení reagovat na notifikaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika
Mediální výchova
Štítek Digitální kompetence

Čas na telefonu: aktivní vs. pasivní používání

Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova

Sociální sítě – zrcadlo sebeúcty

Pracovní list navazuje na pasáž dokumentu Dopamin a rozvíjí téma vlivu sociálních sítí na sebeúctu a duševní zdraví. Žáci prostřednictvím tvorby dvou fiktivních profilů zkoumají, jak různé způsoby sebeprezentace ovlivňují vnímání sebe i druhých.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Mediální výchova
Štítek Digitální kompetence

Super síla odměn: lajky jako digitální zrní

Pracovní list propojuje klasický psychologický experiment B. F. Skinnera s fenoménem digitálních odměn, které známe z her, aplikací a sociálních sítí. Žáci si uvědomí, že lajky, body nebo odznaky fungují na principu posilování chování. Následně přenesou toto poznání do vlastního života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Biologie
Člověk a společnost
Informatika
Mediální výchova
Štítek Digitální kompetence

Jak s dětmi otevřít téma nutkavých myšlenek a rituálů

Metodický list slouží k realizaci aktivit ke třetímu dílu seriálu Boja, v němž se chlapec Elis potýká s obsedantně kompulzivní poruchou (OCD). Připravené aktivity se obecně zabývají úzkostí, tématem vtíravých myšlenek a strachu z nich plynoucího.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Jak s dětmi otevřít téma strachu a fobií

Metodický list slouží k realizaci aktivit k prvnímu dílu seriálu Boja, v němž se dívka Casi potýká s problémem zvaným emetofobie. Připravené aktivity se obecně zaměřují na práci s úzkostí, strachem a tematizují oblast fobií.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Jak s dětmi otevřít téma traumatických zážitků a zvládání náročných situací

Metodický list slouží k realizaci aktivit k druhému dílu seriálu Boja, v němž se chlapec Samson potýká s posttraumatickou stresovou poruchou (PTSD). Připravené aktivity se obecně zaměřují na práci se stresem, strachem a náročnými pocity.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Jak s dětmi otevřít téma ztráty blízkého člověka

Metodický list slouží k realizaci aktivit ke čtvrtému dílu seriálu Boja, v němž se chlapec Jac potýká s úmrtím sourozence. Připravené aktivity se obecně zabývají tématem truchlení po ztrátě někoho blízkého a pocity, které se mohou po různých ztrátách objevovat.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Jak s dětmi otevřít téma vnímání vlastního těla a sebepřijetí

Metodický list slouží k realizaci aktivit k pátému dílu seriálu Boja, v němž se dívka Lola potýká s tělesnou dysmorfickou poruchou. Připravené aktivity se obecně zabývají tématem zkresleného vnímání vlastního těla a koncepty, jako jsou sebevědomí, sebepřijetí a sebehodnocení.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Jak s dětmi otevřít téma strach z odloučení od blízkých osob

Metodický list slouží k realizaci aktivit k sedmému dílu seriálu Boja, v němž se chlapec Trystan potýká se separačně úzkostnou poruchou. Připravené aktivity se obecně zabývají tématem úzkosti, strachu a odloučení od blízkých osob.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

ČT edu nejsou pouze videa

1 343 pořadů

1 343

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání