Minimetodiky stručně představují hlavní zásady, které se vztahují k rozvoji čtenářské, matematické, přírodovědné a digitální gramotnosti i informatického myšlení.
Autor: Hana Splavcová a kol., NPI.
Doprovodný metodický materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jenž má poskytnout ucelený pohled na téma práce s nadáním dětí v rodinách jako základ pro jejich další rozvoj. Tento materiál byl poskytnut Projektem-Nadaní.
Děti mají za úkol roztřídit oblečení podle vhodnosti pro různé typy počasí, zároveň vysvětlit své volby a popsat účel jednotlivých kusů oblečení. Cílem aktivity je rozvoj logického myšlení, řečových a jazykových dovedností.
Tato aktivita dětem pomáhá pochopit životní cyklus slepice. Úkolem je správně seřadit obrázky znázorňující jednotlivé fáze. Děti si tak procvičí logické myšlení a při stříhání pak jemnou motoriku.
Dítě vytvoří zajímavou kompozici z různých materiálů a vzniklé dílo zachytí pomocí digitálních technologií, na základě domluvených kritérií vybere vhodný snímek, respektuje časový limit stanovený pro práci s digitálními technologiemi.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Omalovánky s českými a ukrajinskými frázemi. / Kнижка-розмальовка з чеськими та українськими фразами.
Autorkou materiálu je Vendula Hegerová. Děkujeme.
Tato aktivita rozvíjí jemnou motoriku, zrakové vnímání a logické myšlení dětí. Jejich úkolem je správně přiřadit barevné knoflíky na kabát podle daných pravidel.
Dvojjazyčné pohádky v češtině a ukrajinštině pro děti od autorů Časopisu Kamarádi. / Двомовні казки чеською та українською мовами для дітей авторів журналу Kamarádi.
Při této aktivitě mají děti za úkol vyčistit prasátko a najít tak čísla schovaná pod skvrnami. Čísla, která děti odhalí, označí do tabulky. Rozvíjí tak svou jemnou motoriku, poznávání čísel a vizuální percepci.