Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Anička skřítek a Slaměný Hubert – Anička a Hubert v cirkuse.
Cílem metodického listu je ukázat, jak vést žáky k aktivnímu naslouchání a jak jim představit různá povolání. Aktivity lze mezipředmětově propojit. Pracovní list je určen žákům 2. nebo 3. ročníku.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: O makové panence - O makové panence a lučním světýlku Ferdinandovi.
Cílem metodického listu je rozvoj aktivního naslouchání, kompetence osobnostní a sociální a kompetence komunikační. Aktivity jsou určeny pro žáky 2.–3. ročníku ZŠ.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip statické
elektřiny. Pomocí jednoduchých pomůcek si prakticky vyzkouší, jak se předměty mohou
přitahovat nebo odpuzovat na základě získaného elektrického náboje. Pokus podporuje
badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Zde najdete metodické pokyny k pracovním listům Večerníček: Hrdina a Večerníček: Tarbíci - Každý je šikovný na něco jiného.
Hlavním cílem doporučených aktivit je v rámci integrované tematické výuky seznámit děti s africkým kontinentem, se zvířaty a příběhy, které se k němu vážou.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
povrchového napětí vody a jeho narušení pomocí saponátu. Pokus podporuje badatelský
přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům zkoumat princip lomu
a odrazu světla při průchodu vodou. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci vytvoří
duhu a pochopí, jak vzniká v přírodě. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům zkoumat princip lomu
a odrazu světla při průchodu vodou. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci vytvoří
duhu a pochopí, jak vzniká v přírodě. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip lámání světla při
průchodu různými prostředími. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip statické
elektřiny. Pomocí jednoduchých pomůcek si prakticky vyzkouší, jak se předměty mohou
přitahovat nebo odpuzovat na základě získaného elektrického náboje. Pokus podporuje
badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit, jak se lidské oko
přizpůsobuje změnám světla a tmy. Žáci si na vlastní kůži vyzkoušejí trik, který používali
piráti k lepšímu vidění při přechodu z jasného světla do tmy. Pokus podporuje badatelský
přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip
odstředivé síly. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr. Video ukazuje pokus demonstrující odstředivou sílu.
Žáci sledují, jak voda vytéká skrze otvory v kelímku při jeho rotaci