Materiál, který vytvořil Psychosociální intervenční tým ČR slouží jako opora pro vedení škol, školní psychology a další pedagogické pracovníky. Jedná se o krizový plán školy, tedy jaké kroky jsou potřeba učinit bezprostředně poté, kdy k neštěstí dojde, a jak postupovat v dalších týdnech a měsících.
Příručka se zaměřuje na události s dramatickým průběhem a mediálním zájmem. Doporučení lze však využít i při událostech zdánlivě soukromých, jako je např. těžká nemoc rodiče či učitele. Příručka Psychologicko-lektorského pracoviště ŠVZ HZS ČR prochází revizí, je plánováno vydání aktualizované verze.
Tento materiál slouží jako opora pro školy, ve kterých došlo k neštěstí, ukazuje možnosti, jak takové situace řešit. Jedná se o osnovu krizové intervence ze ZŠ Kunratice. Materiál popisuje, jak může ideálně probíhat setkání školního psychologa se zasaženou třídou po úmrtí spolužačky.
Doprovodný materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Materiál byl vytvořený školní psycholožkou ZŠ Kunratice a popisuje principy krizové intervence, přirozené vyrovnávací strategie, znaky psychického traumatu a další teoretické poznatky problematiky
Doprovodný materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy MŠMT je pomoci porozumět krizovým situacím spojeným s ohrožením násilím ve školním prostředí. Jak jim předcházet a jak na ně efektivně reagovat.
Doprovodný metodický materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, kteří mohou napomoci dětem s rozvojem jejich nadání. Tento materiál byl poskytnut Výzkumným ústavem pedagogickým.
Doprovodný materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy je pomoci porozumět fenoménu šikany, možnostem, jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Doprovodný materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem tohoto materiálu je poskytnout informace a inspiraci k zavádění a realizaci multikulturní výchovy ve školách. Tento materiál byl poskytnut Ligou lidských práv.
Doprovodný metodický materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného kulturního i jazykového prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Článek doc. Šárky Portešové určený především pedagogům a rodičům se věnuje systémům školní péče o nadané děti. Zmíněné systémy úspěšně fungují paralelně, vedle sebe, protože není možné říct, že jen jeden jediný přístup je nejlepší a optimální pro vzdělávání všech nadaných dětí.
Doprovodný metodický materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jenž má poskytnout ucelený pohled na téma práce s nadáním dětí v rodinách jako základ pro jejich další rozvoj. Tento materiál byl poskytnut Projektem-Nadaní.
Nadaní žáci, neboli skupina dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) bývá poměrně často opomíjená – ve školách je často nedokážou správně identifikovat nebo dostatečně podpořit. Možností, jak rozvíjet jejich potenciál, existuje ale celá řada. Přečíst si můžete článek NPI projektu APIV B.