Pracovní listy do přírodovědy a vlastivědy

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-624 z 639

Pracovní list: Jarní vycházka do lesa III

Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového stromech, které na jaře opět kvetou a zelenají se. Můžeš si je také nakreslit! Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Jarní vycházka do lesa IV

Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o nově narozených mláďatech zvířat. Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Jak vyrobit čmelín

Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Naučíte se spoustu nového o čmelínu - domečku pro čmeláky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list - O Človíčkovi

V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova

Metodický list: Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi. Cílem metodického listu je seznámit žáky s hodnotami soucitu, pomoci a lásky prostřednictvím příběhu inspirovaného biblickými motivy. Cílem je rovněž propojit etickou výchovu, přírodovědu, český jazyk a výtvarnou výchovu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Výtvarná výchova
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list - O človíčkovi

V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova

Pracovní list: Proč je slunce při západu oranžové?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit, jak atmosféra ovlivňuje barvu světla při východu a západu slunce. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci mohou sami vyzkoušet, jak se mění barva světla při průchodu různými materiály. Pokus podporuje badatelský přístup a pozorovací dovednosti.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Lom světla?

Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip lámání světla při průchodu různými prostředími. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně provést experiment a vyvodit závěr.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Večerníček: Hrdina a Večerníček: Tarbíci - Každý je šikovný na něco jiného

Zde najdete metodické pokyny k pracovním listům Večerníček: Hrdina a Večerníček: Tarbíci - Každý je šikovný na něco jiného. Hlavním cílem doporučených aktivit je v rámci integrované tematické výuky seznámit děti s africkým kontinentem, se zvířaty a příběhy, které se k němu vážou.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Globální rozvojové vzdělávání
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Proč teče voda do kopce?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Domácí duha?

Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům zkoumat princip lomu a odrazu světla při průchodu vodou. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci vytvoří duhu a pochopí, jak vzniká v přírodě. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Jak vidět ve tmě?

Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit, jak se lidské oko přizpůsobuje změnám světla a tmy. Žáci si na vlastní kůži vyzkoušejí trik, který používali piráti k lepšímu vidění při přechodu z jasného světla do tmy. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

ČT edu nejsou pouze videa

1 300

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání