Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového stromech, které na jaře opět kvetou a zelenají se. Můžeš si je také nakreslit!
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o nově narozených mláďatech zvířat.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi. Cílem metodického listu je seznámit žáky s hodnotami soucitu, pomoci a lásky prostřednictvím příběhu inspirovaného biblickými motivy. Cílem je rovněž propojit etickou výchovu, přírodovědu, český jazyk a výtvarnou výchovu.
V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit, jak atmosféra
ovlivňuje barvu světla při východu a západu slunce. Pomocí jednoduchých pomůcek si
žáci mohou sami vyzkoušet, jak se mění barva světla při průchodu různými materiály.
Pokus podporuje badatelský přístup a pozorovací dovednosti.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip lámání světla při
průchodu různými prostředími. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr.
Zde najdete metodické pokyny k pracovním listům Večerníček: Hrdina a Večerníček: Tarbíci - Každý je šikovný na něco jiného.
Hlavním cílem doporučených aktivit je v rámci integrované tematické výuky seznámit děti s africkým kontinentem, se zvířaty a příběhy, které se k němu vážou.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům zkoumat princip lomu
a odrazu světla při průchodu vodou. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci vytvoří
duhu a pochopí, jak vzniká v přírodě. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit, jak se lidské oko
přizpůsobuje změnám světla a tmy. Žáci si na vlastní kůži vyzkoušejí trik, který používali
piráti k lepšímu vidění při přechodu z jasného světla do tmy. Pokus podporuje badatelský
přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.