Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o společné práci. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Žák přečte algoritmus zapsaný pomocí symbolů, nalezne v algoritmu chybu (analýza problému) a opraví ji podle souvislosti. V obtížnější variantě žák sestaví a zapíše algoritmus.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
V Čechách nalezneme řadu uměleckých památek ze 17. nebo 18. století. Mnohé z nich ukrývají matematická tajemství, tzv. chronogramy. Abychom jej rozluštili, stačí znát římské číslice! Podívejte se na video a vyřešte následující úlohy.
René Descartes (francouzský filosof, matematik a fyzik) je považován za zakladatele analytické geometrie. Díky zavedení soustavy souřadnic v rovině a 3D prostoru umíme dát geometrickým útvarům algebraickou podobu. Ve videu se dozvíte, jak si můžeme představit i prostor čtyřrozměrný.