Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
Pracovní list k námětu do výuky Dějiny olympiády, který je součástí vybrané kapitoly Olympijské hry. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s působením Edvarda Beneše v Československu po druhé světové válce, zejména s jeho rolí v únoru 1948. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s klíčovou rolí Edvarda Beneše v prvních letech po skončení druhé světové války. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s postoji československého prezidenta Edvarda Beneše v osudovém roce 1938. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s důležitou rolí Edvarda Beneše v meziválečném Československu a jeho postupnou cestou do prezidentského úřadu. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Vladimir Iljič Lenin byl už během svého života považován nejen v Rusku za velkou historickou osobnost a po své smrti až nekriticky adorován. Po druhé světové válce a komunistických převratech v zemích východní Evropy se Lenin stal i v nich komunistickým „bohem“, kterému byla vzdávána mnohá pocta.
Vladimir Iljič Lenin byl už během svého života považován nejen v Rusku za velkou historickou osobnost a po své smrti až nekriticky adorován. Dnes jej vnímáme spíše opačně, jako diktátora, který vytvořil systém, po němž zůstaly miliony mrtvých.
V pracovním listu, který navazuje na videa v námětu, si prohlédnete sedm divů světa, připomenete si jejich osud a své znalosti následně poměříte s umělou inteligencí.
Pátek 22. listopadu 1963 měl být pro prezidenta Johna Fitzgeralda Kennedyho neoficiálním zahájením kampaně za znovuzvolení. Kariéru i život jednoho z nejoblíbenějších prezidentů americké historie ale v texaském Dallasu půl hodiny po poledni ukončil atentát. Co o něm víme?
Před 60 lety zemřel při atentátu pětatřicátý americký prezident John Fitzgerald Kennedy. Ačkoli byl v úřadu pouhých 1036 dní, řadí se mezi nejoblíbenější americké prezidenty.
V pracovním listě se žák za pomoci videí seznámí s činností StB proti konkrétním osobám, jak je mohla sledovat, zastrašovat, ničit jejich životy i kariéru.
V pracovním listu se žák za pomoci videí seznámí s akcemi zaměřenými proti vnitřnímu i vnějšímu nepříteli Československa v období komunistické totality.
Počátky české šlechty spadají už do 10. století. V průběhu staletí stáli její představitelé u většiny významných událostí českých dějin. Tento pracovní list se primárně zaměřuje na osudy šlechty po vzniku Československé republiky v roce 1918.
Přestože je stále možné se setkat s tím, že je někdo označován za šlechtice a oslovován jako kníže nebo hrabě, používání šlechtických titulů bylo oficiálně zrušeno už dávno. Přečtěte si s žáky a studenty o zrušení šlechtických titulů v Československu.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky se vznikem karibské krize a dopady případného konfliktu na samotné Československo. Základní pomůckou jsou videa vztahující se ke karibské krizi a internet.
Křišťálová noc v listopadu 1938 byla prvním viditelným útokem na židovské obyvatelstvo a majetek v nacistickém Německu. Poetický název nemá s hrůzami, které se té noci staly, nic společného. Cílem pracovního listu je zasadit tuto událost do historických souvislostí.
Ovládáte shodu přísudku s podmětem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
Hlavní cíle PL jsou následující: žák odpoví na otázky na základě informací z videa a historického pramene (rozvoj čtenářské a historické gramotnosti), aktivně se zapojuje do diskuse a hodnotí důvody Francie a Velké Británie k přijetí dohody.
Pracovní list je k tématu mnichovské dohody. Jeho hlavní náplní je práce se dvěma videi – jedno shrnuje základní faktografii, druhé pak analyzuje důvody, které vedly Francii a Velkou Británii k podpisu mnichovské dohody.
Ovládáte shodu přísudku s podmětem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
Události pražského jara a srpnová okupace armádami Varšavské smlouvy poznamenaly více než dvacet let československých dějin. Mnozí významní politici komunistické strany popřeli sami sebe a své činy v roce 1968. PV tomto pracovním listu se žáci seznámí s osobnostmi roku 1968, které nesklonily hlavu.
Rok 1968 byl dalším „osmičkovým“ rokem v našich dějinách. Připojené video je pouze inspirativní a reflektuje naděje, které lidé vkládali do změn ve společnosti. V tomto pracovním listu žáci seřadí události roku 1968 na časovou osu.
Dvacátého prvního srpna roku 1968 vstoupila do Československa cizí vojska a obsadila ho. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s okolnostmi a popisem okupace roku 1968.
Do roku 1968 vstoupila Československá republika v čele s prezidentem a prvním tajemníkem komunistické strany Antonínem Novotným. O pár týdnů později bylo všechno jinak a Československo zažilo jeden událostmi nabitý rok. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s osobnostmi roku 1968.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s další fází celého konfliktu – se započatým mírovým procesem na Blízkém východě na počátku 90. let, ale také s geografií oblasti (s pojmy jako je například pásmo Gazy).
V roce 1923 začal jako druhý na světě šířit své vysílání Československý rozhlas. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s klíčovými mezníky a událostmi, které jsou spjaty s rozhlasovým vysíláním.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s příčinou vyhrocených izraelsko-palestinských vztahů, jejich vývojem a především pak s postojem okolních arabských států na vznik státu Izrael.
Metodický list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen pedagogům a zabývá se obdobím sedmdesátých let. Pracovní list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Pracovní list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen žákům a studentům a zabývá se obdobím sedmdesátých let. Pracovní list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Metodický list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen pedagogům a zabývá se únorem 1948 a padesátými léty. Pracovní list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Pracovní list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen žákům a studentům a zabývá se únorem 1948 a padesátými léty. Pracovní list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Cílem pracovního listu je porovnat informace o Národním divadle z různých zdrojů. Je určen pro žáky 4. až 5. ročníků. Porovnávání informací z různých zdrojů je součástí rozvoje digitální kompetence.
V roce 1848 zasáhla Evropu vlna revolučních událostí. Ke stabilizaci neklidné situace v habsburské říši mělo přispět zasedání kroměřížského sněmu. Které hlavní otázky se zde projednávaly? Které změny související se sněmem přetrvaly až do dnešních dní?
V roce 1848 zasáhla Evropu vlna revolučních událostí. Ke stabilizaci neklidné situace v habsburské říši mělo přispět zasedání kroměřížského sněmu. Které hlavní otázky se zde projednávaly? Které změny související se sněmem přetrvaly až do dnešních dní?
Generál Alfred Windischgrätz představuje jednu z hlavních postav revolučních událostí roku 1848. Pracovní list klade otázky, které zasazují osobnost generála Windischgrätze do kontextu revolučního dění v Praze.
Generál Alfred Windischgrätz představuje jednu z hlavních postav revolučních událostí roku 1848. Pracovní list klade otázky, které zasazují osobnost generála Windischgrätze do kontextu revolučního dění v Praze.
Zkrácená verze pracovního listu. V roce 1848 zachvátila evropský kontinent vlna revolucí, která zapříčinila řadu společenských i politických změn. Napříč Evropou měla revoluce různý průběh i charakter. Jak probíhala u nás?
Zkrácená verze pracovního listu. V roce 1848 zachvátila evropský kontinent vlna revolucí, která zapříčinila řadu společenských i politických změn. Napříč Evropou měla revoluce různý průběh i charakter. Jak probíhala u nás?
Rozšířená verze pracovního listu. V roce 1848 zachvátila evropský kontinent vlna revolucí, která zapříčinila řadu společenských i politických změn. Napříč Evropou měla revoluce různý průběh i charakter. Jak probíhala u nás?
Rozšířená verze pracovního listu. V roce 1848 zachvátila evropský kontinent vlna revolucí, která zapříčinila řadu společenských i politických změn. Napříč Evropou měla revoluce různý průběh i charakter. Jak probíhala u nás?
zdroj: Zpráva ústředního ředitele Jana Zelenky o činnosti Československé televize za poslední období pro schůzi vlády, 15. 9. 1969, APF ČT, f. VE2, a. j. 883.
Státní bezpečnost vznikla v roce 1945 jako součást policie – Sboru národní bezpečnost. Její existence byla utajována, nikde se konkrétně neuvádělo, co je jejím posláním a z jakých složek se skládá. Řídil ji ministr vnitra a plnila úkoly nejvyšších orgánů KSČ.
Zatímco 50. léta 20. století přinesla politické procesy a tvrdé pronásledování nepřátel režimu, 60. léta pokus o reformu, doba normalizace byla dobou především morálního úpadku.
Období mezi lety 1968 a 1989 dostalo označení normalizace. Tento pojem se pravděpodobně poprvé objevil už v Moskevském protokolu ze srpna 1968, se píše, že českoslovenští představitelé vyjádřili své odhodlání dosáhnout normalizace poměrů v naší zemi.
Pojem normalizace se pravděpodobně poprvé objevil už v Moskevském protokolu ze srpna 1968, se píše, že českoslovenští představitelé vyjádřili své odhodlání dosáhnout normalizace poměrů v naší zemi. Ne všichni českoslovenští občané přijali změny bez výhrad.
Cenzura jako nástroj k zamlčování faktů a šíření dezinformací se nezrodila v totalitních režimech, ale tyto režimy ji dovedly k dokonalosti. V období normalizace byl obsah médií ovlivňován jak prokomunisticky orientovanými autory, tak i autocenzurou všech ostatních.
Cílem pracovního listu je pochopení základních historických souvislostí týkajících se dějin Ukrajiny od konce první světové války do rozpadu Sovětského svazu v roce 1991. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Cílem pracovního listu je seznámení se zásadními politickými událostmi na Ukrajině posledních dvaceti let, které předznamenaly současný rusko-ukrajinský konflikt. Kromě přiloženého článku s mapami je hlavním zdrojem informací internet. Pracovní list se primárně určen studentům středních škol.
Cílem pracovního listu je seznámení se základními historickými událostmi týkajícími se dějin Ukrajiny před rokem 1918. Klíčové je především pochopení toho, že Ukrajina byla před začátkem invaze v mnoha ohledech skutečně rozdělenou zemí. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Českoslovenští a čeští prezidenti byli vnímáni vždy jako významní reprezentanti státu či systému. Podívejme se, jaký tento obraz byl, jak se proměňoval a jak se v činech a projevech prezidentů odrážela doba a systém.
Ekonomická transformace na počátku 90. let s sebou nesla i národnostní otázky a byla jistě i nezanedbatelnou součástí cesty k následnému rozdělení Československé republiky. V tomto pracovním listu se blíže seznámíte s okolnostmi ekonomické roviny rozdělení společného státu.
Po pádu komunistického režimu společnost v Československu procházela obdobím nutných odpovědí na řadu otázek. Velmi intenzivní byly otázky týkající se ekonomického uspořádání a dalšího vývoje země. Tento pracovní list toto téma přibližuje.
Po dvou letech se v Československu konaly další svobodné volby. Paradoxně jejich vítězové v Čechách a na Slovensku společně zrealizovaly rozdělení státu. Tento pracovní list je zaměřen na úvahu nad jejími výsledky.
Národní divadlo je možná nejvýraznějším symbolem národní kultury 19. století. / Національний театр – це, мабуть, найзначніший символ національної культури ХІХ століття.
Československo zmizelo z mapy světa k 1. 1. 1993. Příčiny zániku společného státu se samozřejmě hodnotí jinak z perspektivy politika v roce 1992 a jinak s odstupem několika desítek let.
Političtí reprezentanti Československa se v létě 1992 dohodli na rozpadu státu, ke kterému mělo dojít již za šest měsíců. Během této doby si nástupnické státy musely hlavně rozdělit majetek a vytyčit nové hranice.
Třicet let od rozpadu společného státu Čechů a Slováků je dlouhá doba. Mnozí politici, kteří tehdy byli významnými představiteli politické scény, už z paměti mizí. Pracovní list Vám některé z nich představí.
Československo vzniklo v roce 1918 a do historie se zapsalo svými sedmdesáti čtyřmi roky existence. Po listopadových událostech vzájemné vztahy čelily mnoha zkouškám. V pracovním listu si objasníme důvody, které vedly ke vzniku dvou samostatných národních států.
Československo vzniklo v roce 1918 a do historie se zapsalo svými sedmdesáti čtyřmi roky existence. Několikrát byly vzájemné vztahy podrobeny zkouškám, zvažovala se i realizovala jiná státoprávní uspořádání.
V druhé polovině minulého století se jezdilo do Jugoslávie, dnes do Chorvatska, Slovinska, Černé Hory, Bosny a Hercegoviny, Srbska a Severní Makedonie. Tento pracovní list se věnuje okolnostem rozpadu společného státu jižních Slovanů.
Nejčastější letní turistickou destinací Čechů pořád zůstává Jaderské moře. Dnes většina Čechů míří do Chorvatska, v druhé polovině minulého století se jezdilo do Jugoslávie. Tento pracovní list se věnuje stručně dějinám jednoho z dnes už neexistujících států Evropy.
Prvním stabilním státním útvarem na našem území byla Velkomoravská říše. Díky rozhodnutí tamějších vládců stála u počátku naší vzdělanosti a kultury., která se rozkládala na území daleko větším, než je dnešní rozloha našeho státu. I proto její kultura významně ovlivnila nejen středoevropský prostor.
Po vzniku protektorátu se začal formovat nejen odboj, ale začaly se objevovat i akce, které měly demonstrovat národní hodnoty. Vrcholem byly podzimní akce, už v rámci vypuknuvší druhé světové války.
Od roku 1917 byl v popředí Maffie a od července 1918 byl jedním z představitelů Národního
výboru československého. Podílel se na vyhlášení samostatného Československa, a stal se tak
jedním z „mužů 28. října“.
Československý politik, novinář, účastník prvního odboje, jeden z „mužů 28. října“
a několikanásobný ministr. Zpočátku patřil mezi politiky národních socialistů, po rozkolu byl
předákem radikálně nacionalistických formací, známých pod názvem Národní liga.
Český sociálně demokratický politik, novinář a publicista, povoláním právník. Byl jedním z pěti
„mužů 28. října“. Působil jako poslanec Říšské rady, Revolučního národního shromáždění
a senátor Národního shromáždění ČSR, na počátku československého státu zastával post
ministra spravedlnosti.
V červenci 1918 se dostal do čela Národního výboru. 28. října 1918, v době vyhlášení samostatného Československa byl Kramář v Ženevě na setkání představitelů domácího a zahraničního odboje. Kramář byl 14. listopadu 1918 zvolen prvním ministerským předsedou ČSR.
28. října 1918 spolu s Antonínem Švehlou, Jiřím Stříbrným, Františkem Soukupem a Vavro
Šrobárem vyhlásil samostatný stát Československo a je autorem textu prvního zákona o zřízení
samostatného státu. V první vládě přijal funkci ministra financí.
Termínem propaganda se dříve označovalo šíření či podporování nějaké myšlenky. Až dvacáté století, a zejména nacistický a komunistický režim, dalo termínu nový negativní obsah. Moderní způsoby propagandy pracují spíše se zpochybňováním pravd v niž se ztrácí hranice mezi pravdou a lží.
Termínem propaganda se dříve označovalo šíření či podporování nějaké myšlenky. Až dvacáté století, a zejména nacistický a komunistický režim, dalo termínu nový negativní obsah. Jaké způsoby používala komunistická propaganda?
Termínem propaganda se dříve označovalo šíření či podporování nějaké myšlenky. Až dvacáté století, a zejména nacistický a komunistický režim, dalo termínu nový negativní obsah. Jaké způsoby používala nacistická propaganda?
Pracovní list lze použít k úvaze a připomenutí počátku přemýšlení o spravedlnosti, svobodě, možnosti naplňování lidských práv. / Робочий лист можна використовувати для міркування та нагадування про початок роздумів про справедливість, свободу, можливість реалізації прав людини.
Pracovní list připomíná počátky sportovních zápolení, které měly náboženský podtext. / Робочий лист нагадує про зародження спортивної боротьби, яка мала релігійний відтінок.
Symbolem starověkého Egypta jsou jeho vládcové – faraoni. O některých z nich víme víc, někteří upadli v zapomenutí. / Символом Стародавнього Єгипту є його правителі – фараони. Про деяких з них ми знаємо більше, деякі канули в лету.
Pracovní list je zaměřen na významné knihovny starověku i na dějiny jednoho ze starověkých království – Pergamu. / Робочий лист присвячений важливим бібліотекам давнини та історії одного з найдавніших царств - Пергам.
Česká archeologie má mezinárodní renomé. Nejde jen o významné nálezy v Egyptě, jak se dozvíte v úvodu videa. / Чеська археологія має міжнародне визнання. Це не тільки важливі знахідки в Єгипті, про що ви дізнаєтеся на початку відео.
Z nejstarších období lidských dějin nemáme písemné prameny, ale jsme odkázáni na hmotné prameny, které nám umožňují poznat historickou skutečnost. / У нас немає письмових джерел найдавніших періодів людської історії, але ми залежимо від матеріальних джерел.
V průběhu staletí bylo na území naší republiky vystavěno mnoho staveb v různých architektonických stylech. / Протягом століть на території нашої республіки було збудовано безліч будівель у різних архітектурних стилях.
Jak se z historické postavy stal patron české země a symbol české státnosti? /
Як історична особа стала покровителем чеської землі та символом чеської державності?
Jak se z historické postavy stal patron české země a symbol české státnosti? /
Як історична особа стала покровителем чеської землі та символом чеської державності?
Pracovní list se zaměřuje na střet Římanů a Germánů na počátku letopočtu, jež významně ovlivnil situaci římského impéria, další dějiny západní Evropy a nesmazatelně se zapsal do historie pozdějšího německého národa.
Období starověkého Řecka bylo dobou, kdy hrdinné příběhy velitelů a válečníků psaly dějiny a ovlivnily budoucnost následných staletí a vývoje celého evropského kontinentu.
Pracovní list lze použít k úvaze a připomenutí počátku přemýšlení o spravedlnosti, svobodě, možnosti naplňování lidských práv. Ideál starořecké demokracie, která nám dala pojmy obec, politika, ústava, nebyl dodnes bezezbytku naplněn.
Pracovní list připomíná počátky sportovních zápolení, které měly náboženský podtext. Žáci by si měli připomenout a uvědomit rozdíl mezi tehdejším a současným vnímáním sportovních soutěží a upevnit si některá jména řeckých bohů.
Pro období starověku platí, že informace o něm získáváme i z písemných materiálů. Je proto logické, že i knihovny mají svůj původ v tomto období. Pracovní list je zaměřen na významné knihovny starověku i na dějiny jednoho ze starověkých království – Pergamu.
Pracovní list je zaměřen na dějiny království i dosud vládnoucí panovnický rod. / Робочий лист зосереджений на історію королівства та рід до сих пір керуючих монархів.
Spojené království Velké Británie a Severního Irska vzniklo v roce 1707. Pracovní list je zaměřen na dějiny království i dosud vládnoucí panovnický rod.
Jak se jeho kult proměňoval v různých historických etapách, zjistíte v pracovním listu. / Як змінювався його культ на різних історичних етапах, ви дізнаєтесь із робочого листа.
V pracovním listu si doplníte informace o této světici a s pomocí odkazů na videa zjistíte další údaje o počátcích českého státu. / У робочому листі ви поповніть свої знання про цю святу і за допомогою посилань на відео ви дізнаєтесь більше про виникнення чеської держави.
Jan Ámos Komenský je dodnes považován za jednoho z největších českých myslitelů a pedagogů. Ne nadarmo se mu říká „učitel národů“. / Ян Амос Коменський досі вважається одним із найвидатніших чеських мислителів і просвітників. Недарма його називають «вчителем народів».
Zřízení Protektorátu Čechy a Morava přineslo mnohé změny. Část z nich ještě podmínilo vypuknutí druhé světové války. Některé z nich přežily i konec války a protektorátu. / Завдання на тему «Викладання буднів у протектораті». Частина вибраного розділу Другої світової війни.
Zlatá bula sicilská je jedním z nejznámějších dějepisných pojmů ve školní praxi. Stejně tak rok jejího vydání, tedy rok 1212. Méně známý je její obsah a důsledky pro český stát a jeho panovníky.
Přečtěte si s žáky článek. Královna Alžběta navštívila poprvé Českou republiku v roce 1996. Její návštěva byla nejen pro tehdejšího prezidenta Havla významným symbolickým gestem.
Alžběta II. se britskou královnou stát neměla, její otec byl totiž až druhým v následnické linii. Přečtěte si s žáky a studenty o životě nejdéle sloužící panovnice na světě.
Pracovní list je zaměřen na osobu jednoho z největších atletických běžců v dějinách. Především na připomínku jeho úspěšných sportovních výkonů. / Робочий лист присвячений особистості одного з найвидатніших легкоатлетів в історії. Перш за все, щоб нагадати про його спортивні досягнення.
Evropa na sklonku 15. století začala systematicky objevovat místa za svými hranicemi. Vypravovaly se objevitelské plavby, během nichž jsme záhy poznali podobu naší Země, ale započal i evropský vliv a evropské ovládnutí nových území - kolonialismu.
Pracovní list je zaměřen na osobu jednoho z největších atletických běžců v dějinách. Především na připomínku jeho úspěšných sportovních výkonů. Jednotlivé úkoly staví na dvou videoukázkách.
Zhlédněte příběh z novodobých českých dějin o vzniku Československé republiky a potom vypracujte následné úkoly v pracovním listu. / Перегляньте відеооповідання з сучасної чеської історії про створення Чехословацької Республіки, а потім виконайте наступні завдання у робочому листі
Zhlédněte příběh ze starých českých dějin o Velké Moravě a potom vypracujte následné úkoly v pracovním listu. / Подивіться відеооповідання з давньочеської історії про Велику Моравію, а потім виконайте наступні завдання в робочому листі.
Národní obrození bylo v prvních letech převážně o obrodě českého jazyka a kultury. / У перші роки національне відродження стосувалося переважно відродження чеської мови та культури.
České dějiny jsoupříběhem mnoha bezejmenných osob i významných postav, které je utvářely. Podívejme se na některé z nich.
Чеська історія – це історія багатьох безіменних особистостей та видатних діячів, які її сформували. Погляньмо на деяких з них.
Svatý Václav je znám nejen jako jeden z prvních panovníků českého státu, patron naší země i symbol české státnosti. Святий Вацлав відомий не лише як один із перших правителів Чеської держави, покровитель країни та символ чеської державності.
Za vlády Rudolfa Habsburského se Praha opět stala sídelním městem císaře Svaté říše římské. Stala se i centrem vědy a umění. / Під час правління Рудольфа Габсбурга Прага знову стала резиденцією імператора Священної Римської імперії. Стала також центром науки і мистецтва.
Jan Hus byl významný teolog, kazatel a reformátor církve na přelomu 14. a 15. století. / Ян Гус був великим богословом, проповідником та реформатором церкви на рубежі 14 та 15 століть.
Pracovní list je zaměřen na okolnosti a průběh atentátu na arcivévodu Františka Ferdinanda d’Este. / Робочий лист орієнтований на обставини та перебіг замаху на ерцгерцога Франца Фердинанда д'Есте.
Karel IV., asi nejslavnější český král a zároveň římskoněmecký císař, zdědil po otci rozhodnost, bystrost a světový rozhled. / Карл IV, напевно, найвідоміший чеський король і водночас римсько-німецький імператор, успадкував від батька рішучість, проникливість та світогляд
Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka / Завдання на тему Лідіце. Частина вибраного розділу Другої світової війни
Pracovní list k československému hnutí odporu. Část vybrané kapitoly Druhé světová válka. / Завдання на тему Чехословацького Руху Опору. Частина вибраного розділу Другої світової війни
Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Československé legie, který je součástí vybrané kapitoly První světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Válečná každodennost, který je součástí vybrané kapitoly První světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Atentát, který je součástí vybrané kapitoly První světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Domácí odboj za první světové války, který je součástí vybrané kapitoly První světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Válečná každodennost, který je součástí vybrané kapitoly První světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Atentát, který je součástí vybrané kapitoly První světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Architektonické styly 20. století, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Architektonický styl 19. století, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Dechberoucí baroko, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Elegantní gotika, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Oduševnělá renesance, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Venkovská architektura, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Lekce je součástí balíčku, který vzniká na podporu pro učitele, aby se nebáli téma Invaze na Ukrajině otevírat. Balíček bude obsahovat i sérii přednášek s odborníky (na bezpečnost, dezinformace, historii), kde v roli moderátorů budou sami studenti.
Autorem lekce je: Jan Kubíček
Pracovní list, který je součástí námět do výuky o Janu Husovi, se zaměřuje na přemýšlení o širších důsledcích období husitských válek pro společnost. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list, který je součástí námět do výuky o Janu Husovi, se zaměřuje na přemýšlení o širších důsledcích období husitských válek pro společnost. Pracovní list je pro souhrnné opakování látky.
Pracovní list k námětu do výuky Panovníci českých zemí, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Panovníci českých zemí, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Panovníci českých zemí, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Panovníci českých zemí, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Habsburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Habsburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Habsburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Habsburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Habsburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Jiří z Poděbrad a Jagellonci, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětům do výuky, které jsou součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Lucemburkove, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Lucemburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Lucemburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Lucemburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Přemyslovci, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Přemyslovci, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Přemyslovci, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Přemyslovci, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel jako symbol, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel před rokem 1989, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel po roce 1989, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel jako symbol, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel po roce 1989, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Marie Terezie: Jediná žena na českém trůně který je součástí vybrané kapitoly Česká královna Marie Terezie. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Marie Terezie: Jediná žena na českém trůně, který je součástí vybrané kapitoly Česká královna Marie Terezie. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Osvícenství, který je součástí vybrané kapitoly Česká královna Marie Terezie. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Doprovodný materiál pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Alois Rašín: Národní hrdina v Masarykově stínu, který je součástí vybrané kapitoly 28. říjen: Vznik samostatného Československa. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Doprovodný materiál pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Alois Rašín: Národní hrdina v Masarykově stínu, který je součástí vybrané kapitoly 28. říjen: Vznik samostatného Československa. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Jak se slavil 28. říjen. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Jak se slavil 28. říjen. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Jak se slavil 28. říjen. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Text na téma koledy o svatém Václavovi je vhodný pro žáky druhého stupně základní školy a studenty střední školy. Tento materiál je součástí námětu Svatý Václav z vybrané kapitoly 28. září: Odkaz svatého Václava.
Text k tématu svatováclavského kultu vhodný pro žáky druhého stupně základní školy a studenty střední školy. Tento materiál je součástí námětu Svatý Václav z vybrané kapitoly 28. září: Odkaz svatého Václava.
Pracovní list pro žáky 2. stupně základních a středních škol k námětu do výuky Svatá Ludmila. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro studenty střední školy, který ověří, jak dobře znáte významné autory české literatury. Tento pracovní list je zaměřen na Bohumila Hrabala a jeho dílo.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně základní školy a žákům střední školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Komenský v soukolí dějin.
Tento pracovní list je určen žákům střední školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Komenský inspirující.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně základní školy a žákům střední školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Komenský inspirující.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně základní školy a žákům střední školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Bitva na Bílé hoře, který je součástí vybrané kapitoly Doba temna.
Tento metodický list je určen učitelům dějepisu 2. stupně základní školy a střední školy. Metodický list je součástí námětu Bitva na Bílé hoře, který je součástí vybrané kapitoly Doba temna.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně základní školy a studenty střední školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Den české státnosti: Kdo byl svatý Václav a proč ho oslavujeme, který je součástí vybrané kapitoly Svatý Václav.
Tento pracovní list je určen studentům střední školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Teolog a filozof Komenský, který je součástí vybrané kapitoly Jan Amos Komenský.
Text provádí čtenáře základními momenty politické a vojenské kariéry Albrechta z Valdštejna jako jedné z výrazných postav třicetileté války.
Habsburkové, vydala Česká televize v Edici ČT, Praha 2017.
Text shrnuje počátky dynastie Habsburků až po volbu Rudolfa I. králem Svaté říše římské a jeho vítězství nad Přemyslem Otakarem II.
Habsburkové, vydala Česká televize v Edici ČT, Praha 2017.
Pracovní list k námětu do výuky Dějiny olympiády, který je součástí vybrané kapitoly Olympijské hry. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Staroměstská poprava, který je součástí vybrané kapitoly Doba temna. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Staroměstská poprava, který je součástí vybrané kapitoly Doba temna. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Milada Horáková, který je součástí vybrané kapitoly Politické procesy 50. let. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Milada Horáková, který je součástí vybrané kapitoly Politické procesy 50. let. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Milada Horáková, který je součástí vybrané kapitoly Politické procesy 50. let. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Milada Horáková, který je součástí vybrané kapitoly Politické procesy 50. let. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento metodický list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento metodický list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento metodický list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Tento pracovní list je součástí námětu do výuky Masarykova cesta: Od nepopulárního intelektuála k "tatíčkovi". Vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Digitální výstava přibližující atmosféru sametové revoluce v listopadu 1989. Materiál vznikl ve spolupráci s vzdělávacím projektem Samet na školách, organizací Post Bellum a Ústavem pro studium totalitních režimů. Tento materiál je součástí námětu do výuky Režimům navzdory.
Metodický komentář pro učitele k digitální výstavě Střípky revoluce. Materiál vznikl ve spolupráci s vzdělávacím projektem Samet na školách, organizací Post Bellum a Ústavem pro studium totalitních režimů. Vhodné k námětu do výuky 17.11. Režimům navzdory.
Komiksové zpracování o Klementu Gottwaldovi a Rudolfu Slánském. Tento materiál je součástí námětu do výuky Zabíjení soudruha. Vhodný pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky střední školy. Ověřuje znalosti žáků spojené s vládou Karla IV., zabývá se také protižidovskými náladami v tehdejší evropské společnosti a obchodními aspekty Karlovy vlády.
Pracovní list pro žáky středních škol k námětu do výuky Doba Karla IV., který je součástí vybrané kapitoly Karel IV. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a středních škol k námětu do výuky Stavitel a zakladatel Karel IV., který je součástí vybrané kapitoly Karel IV. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky středních škol k námětu do výuky Největší Čech Karel IV., který je součástí vybrané kapitoly Karel IV. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a středních škol k námětu do výuky Největší Čech Karel IV., který je součástí vybrané kapitoly Karel IV. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a středních škol k námětu do výuky Stavitel a zkladatel Karel IV., který je součástí vybrané kapitoly Karel IV. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Válka, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Příběhy druhé světové války, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Příběhy druhé světové války, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Příběhy druhé světové války, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Příběhy druhé světové války, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Příběhy druhé světové války, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Po válce, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Po válce, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Československý odboj, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Holocaust Židů, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Holocaust Židů, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Holocaust Romů, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Holocaust Romů, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Poznámky katalánského cestujícího v českém překladu k videu Okupace 1968 v barvě. Jde o unikátní video, které pořídit katalánský cestující z Prahy během okupace dne 21.srpna 1968.
Poznámky katalánského cestujícího ve španělském originálu k videu Okupace 1968 v barvě. Jde o unikátní video, které pořídit katalánský cestující z Prahy během okupace dne 21.srpna 1968.
Metodický komentář pro učitele 2. stupně a střední školy. Jde o doplňkový materiál k pracovnímu listu A. M. Schwarzová. Zdrojem materiálu je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Pojednává o životním osudu Anny Magdaleny Schwarzové. Zdrojem materiálu je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Pojednává o životním osudu Imricha Gablecha. Zdrojem materiálu je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Pojednává o životním osudu Imricha Gablecha. Zdrojem materiálu je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Metodický komentář pro učitele 2. stupně a střední školy. Jde o doplňkový materiál k pracovním listům I. Gablech: Pracovní list 1, I. Gablech: Pracovní list 2 a I. Gablech: Doplňkový text. zdrojem materiálu je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Metodický komentář pro učitele 2. stupně a střední školy. Jde o doplňkový materiál k pracovnímu listu L. Jednorožec. Zdrojem je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Pojednává o životním osudu politického vězně Luboše Jednorožce. Zdrojem materiálu je vzdělávací portál My jsme to nevzdali.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ. Ověřuje znalosti spojené s vládou Marie Terezie (postavení Rakouska v době její vlády, pragmatická sankce, válka o rakouské dědictví).
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Laternu magiku. Víte, kdy měla Laterna magika první představení? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte nejen to, ale i mnoho dalšího.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdy začal působit činoherní klub? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte spoustu dalších zajímavostí..
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte divadlo Semafor. Víte, jak vznikl název tohoto divadla? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte Divadlo Na zábradlí. Víte, které osobnosti byly pro toto divadlo klíčové? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Pracovní list pro studenty střední školy, který ověří, jak dobře znáte významná díla české a světové literatury. V tomto pracovním listu se zaměříme na Vladaře od Niccolò Machiavelliho.
Pracovní list pro studenty střední školy, který ověří, jak se orientujete v dramatu a divadle. V tomto pracovním listu se zaměříme na Osvobozené divadlo.
Pracovní list pro studenty střední školy, který ověří, jak dobře znáte české básníky, jejich básně a básnické tropy a figury. V tomto pracovním listu se zaměříme na básníka Jiřího Koláře a jeho dílo.
Pracovní list pro studenty střední školy, který ověří, jak dobře znáte významné autory české literatury. Tento pracovní list je zaměřen na Kosmase a známou Kosmovu kroniku.
Didaktický cíl
• Žák chápe výstavbu jako důležitou součást modernizační tváře režimu.
• Žák je schopen kriticky nahlédnout dobový jazyk.
• Žák je schopen porovnat podmínky socialistické výstavby se současností.
Série pracovních listů k jednotlivým videoukázkám z námětu do výuky 17. 11.: Anatomie sametové revoluce. Prohlubuje znalosti žáků o tématu. Pracovní listy jsou určeny pro samostatnou či skupinovou práci žáků střední školy.