Silvestrovské setkání pátečníků v roce 1926 odstartovalo aféru, která ukazuje, že i před sto lety byl z pohledu některých kruhů pro prosazení vlastních politických zájmů každý prostředek dobrý. V pracovním listu si vysvětlíme, co bylo cílem ,,Silvestrovské aféry".
Metodický list vás provede tematickou výukou zaměřenou na české kraje a města. Žáci si vyberou jedno město, které o prázdninách navštívili a vyhledají o něm historické i zeměpisné informace. Cílem je také rozvíjení digitální kompetence.
Pojmy projektová a tematická výuka bývají zaměňovány, v úvodu tedy oba pojmy kvůli snazší orientaci vysvětlíme. Integrovaná tematická výuka nabízí spojení učiva jednotlivých vzdělávacích oblastí v celek a klade důraz na komplexnost poznávání, při němž se uplatňuje řada mezipředmětových vztahů.
Fosilie neboli zkameněliny jsou jakékoli dochované pozůstatky živých organismů nebo dochované stopy po jejich činnosti starší než 10 000 let. Pracovní list o fosiliích a jejich sběru je určený žákům 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i na SŠ.