Inspirace pro šikovné ruce. Vyrobit si něco vlastníma rukama je totiž opravdová výzva. Šikulové vás naučí, jak si vytvořit zajímavé sezónní dekorace, dárky pro kamarády, rodiče nebo jak na jednoduché pokusy.
Tato aktivita se zaměřuje na rozvoj zrakového vnímání a logického myšlení. Děti v ní mají za úkol přiřazovat různé druhy květin do květináče podle zadání.
Aktivita je určena pro děti ve věku 3–6 let a slouží k seznámení s tradičními pohádkami. Tento pracovní list dětem přibližuje pohádku Perníková chaloupka.
Hlavním cílem je přiřazování barevných předmětů na perníkovou chaloupku podle jejich barvy a počtu. Aktivita zároveň podporuje rozvoj jemné motoriky, matematických dovedností a zrakového vnímání.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci Kdo přichází s Mikulášem. Zkraťte dětem čekání na Ježíška obrázkovým adventním kalendářem.
Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
Některým květinám ještě chybí listy a některé nejsou zbarvené. Je tedy potřeba přírodě pomoci s jarním kouzlením. Přiřadí děti květinám správný počet lístků?
Jaro je také obdobím, kdy se příroda probouzí po zimním spánku a rodí se mláďátka. Každé mláďátko ihned po narození potřebuje být u své maminky. Najdete mláďátkům jejich maminky?
Zkuste zavřít oči a představte si, že se díváte klíčovou dírkou jarní brány. Co vidíte? Abychom si tuhle jarní nádheru mohli užít doopravdy, bude potřeba, abychom našli klíče k jarní bráně.