Jaké je to na severním a jaké na jižním pólu? To se dozvíte na výpravě za polárním kruhem. Budeme hravě poznávat polární zvířata, navštívíme Eskymáky, postavíme iglú a na Antarktidě se zúčastníme výzkumu. Tak kdo je dobrodruh a vydá se s námi za polární kruh?
Věk dětí: 3–6 let
Cíle činnosti:
· rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka a podobně), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí;
· rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování);
· rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně-názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie;
· posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování a podobně);
· osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla);
· seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije;
· vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností;
· vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách;
· poznávání jiných kultur.
Pomůcky:
· glóbus/mapa, vytištěné materiály, nůžky, papíry, lepidlo, laminovací fólie, laminovačka, oboustranná lepicí páska, označení startu a cíle (křída, lano, stupínek a podobně), šátek, sklenice, sníh, provázek