Léto je tady a s ním různá dobrodružství. Dětem začínají prázdniny a vy přemýšlíte, jak je zabavit? Máme pro vás pár tipů a aktivit.
Věk dětí: 3–6 let
Cíle činností:
● rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka a podobně), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí;
● rozvoj a užívání všech smyslů;
● rozvoj fyzické i psychické zdatnosti;
● osvojení si věku přiměřených praktických dovedností;
● rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování);
● rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu;
● osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické);
● rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně-názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie;
● osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla);
● rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit;
● posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, mateřské škole, dětské herní skupině a podobně);
● rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané;
● rozvoj základních kulturně-společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny;
● vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat;
● seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu.