Také už to slyšíte? Jaro klepe na dveře a je potřeba ty jarní vrátka plně otevřít. Stačí najít jarní klíč a podívat se na jaro v plné kráse.
Věk dětí: 3–6 let
Cíle činností:
● rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka a podobně), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí;
● rozvoj a užívání všech smyslů;
● rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování);
● rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu;
● osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické);
● rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně-názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie;
● rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření);
● osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla);
● osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem;
● rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané;
● seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu;
● vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách.