Námět do výuky pro:

Co všechno umí počasí

Vítejte ve světě počasí! Jaké jsou ty nejzajímavější věci, které nás obklopují venku? Pojďte objevit tajemství oblačnosti, teploty nebo srážek. V námětu se podíváme na to, jak a proč se počasí během dne i roku mění, jak se měří nebo na to, jak vzniká bouřka.

Co všechno umí počasí

Cíle lekcí:

·        Žáci se seznámí s pojmy týkajícími se počasí.

·        Žáci si vytvoří pozorovací tabulku pro záznam počasí.

·        Žáci si uvědomí význam vhodného oblečení podle počasí a ročního období.

·        Žáci se seznámí s aplikací pro předpověď počasí.

·        Žáci odhalí význam pranostik.

·        Žáci propojí informace z videí s vlastními zkušenostmi.

·        Žáci si uvědomí souvislost počasí a koloběhu vody v přírodě.

·        Žáci jsou vedeni ke čtení s porozuměním.

·        Žáci si vyzkoušejí pokus, při kterém budou sledovat rozdíl mezi mrznutím sladké a slané vody.

·        Žáci si zkusí vyrobit mlhu.

·        Žáci se zamyslí nad tím, co způsobuje znečišťování ovzduší, a nad vlivem člověka na životní prostředí.

·        Žáci se naučí vhodnému chování při bouřce.


Témata námětu: počasí, předpověď počasí, pozorování počasí, pozorování přírody, pokusy, roční období, digitální kompetence, rozvoj čtenářské gramotnosti, environmentální výchova, bezpečné chování při bouřce

Videa k námětu

Materiály k námětu

Metodické doporučení: Aprílové počasí

Inspirace na seznamovací aktivity s tématem počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Počasí

Inspirace pro práci s tématem počasí.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Pracovní list: Počasí

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili základní informace o počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Roční doby

Inspirace pro práci s tématem roční doby.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Pracovní list: Roční doby

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, proč dochází ke střídání ročních dob. Žáci se také seznámí s pranostikami.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Kdo seje vítr

Někdy je to jenom vánek. Někdy se vítr zvedá před bouří. Co víme z videí o větru a co o bouřce? Jak se chovat během bouřky? Své postřehy zapište do pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Teplota

Pracovní list na téma měření teploty.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Tajemná mlha

Opar, mlha, smog… Jaká tajemství skrývá vzduch? Jak vyrobit mlhu v láhvi? Proč využívat obnovitelné zdroje? Připrav si pero, láhev a lak na vlasy a jdeme na to.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Z tohohle mraku (ne)zaprší?

Proč máme na nebi mraky? Kde se tam berou? A jak to zblízka vypadá, když zaprší nebo začne sněžit?
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Duha

Pracovní list seznámí žáky s tím, co je to duha.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Jak se měří počasí

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili základní informace o měření počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mrzne, až praští

Mráz je veliká zima. Víš, že k mrazu se váže mnoho pranostik? A mráz dokáže také kouzlit. Nevěříš? Tak si to vyzkoušej.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Když padá sníh

S pracovním listem a videem se vaši žáci dozvědí, jak vzniká sněhová vločka, kdo je to Eskymák a co vše lze ve sněhu objevit.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Slunce

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s tím, co je Slunce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

ČT edu nejsou pouze videa

1 131

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání