05:30
Mat, Ema a Tika seznamují Káju s jednoduchými zlomky. Ještě předtím, než mu na kousku pizzy ukážou základní početní operace, mu přiblíží samotné pojmy zlomek, zlomková čára, čitatel a jmenovatel. A poté se již společně vrhnou na sčítání a odčítání zlomků se společným jmenovatelem, s různými jmenovateli, převod zlomků na společného jmenovatele a na krácení zlomků.
Při sčítání a odčítání na pořadí nezáleží, ale jak je to s násobením a dělením? A co když se všechno sejde dohromady? Přednost matematických operací činí Kájovi velké problémy. Naštěstí má po ruce kamarády, kteří mu vztahy mezi základními početními operacemi rádi vysvětlí. A nezapomenou zmínit ani důležitou roli závorky nebo znaménka.
Násobilka není vůbec jednoduchá. Ze začátku nám může dát pořádnou práci se ji naučit. Musíme zapojit paměť. Jak si můžeme pomoci udělat si z násobení zábavnou hru? To vám ukáže Kája.
Mat, Ema a Tika vysvětlí Kájovi důležitost čísel a na příkladu nakupování ho seznámí s jejich využitelností v reálném životě. Poučí ho také o rozdílu mezi číslicemi arabskými a římskými a ukáží mu, jak se římské číslice tvoří.
Když děti učí telka! Naučme se spolu se žáky 3. ročníku, jak dávat při počítání přednost číslům v závorkách. Připomeneme si pravidla přednosti násobení a dělení před sčítáním a odčítáním. Pomocí barevného rozlišení si to jistě lépe zapamatujeme. Všechna pravidla si řádně procvičíme.
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku sestavit vlastní slovní úlohu. Vytvořit zadání a položit správnou otázku nebývá nic jednoduchého. My si vyzkoušíme, jak si s takovým úkolem poradit, a vypočítáme si, kolik by například stála zmrzlina pro celou naši rodinu.
Když děti učí telka! Naučme se s žáky 1. ročníku, co to jsou slovní úlohy a jak je řešit. Zkusíme společně rozdělovat figurky do dvou skupin podle zadaných pravidel. Budeme i počítat puntíky, porovnávat jejich počet a zapisovat odpovědi do vět.
Když děti učí telka! Pojďme s dětmi ze 3. ročníku pamětně sčítat a odčítat. Lenka Švimberská ukáže dětem české bankovky a společně si řeknou, jakými dalšími způsoby se dá platit. Které osobnosti jsou na našich bankovkách? To se také dozvíme. Počítat ale budeme s modely peněz. Jak je nakombinujeme, abychom zaplatili konkrétní sumu? Zkusíme počítat zpaměti?
13 495
756
4 597
1 305
68
Každý měsíc přibývají na ČT edu desítky nových materiálů pro vaši výuku
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.