V tomto metodickém listu najdete inspiraci pro práci s kolekcí videí na téma Experimentujeme s barvami. List nabízí návrhy aktivit aktivit, ve kterých si žáci vyzkouší, jak spolu barvy vzájemně fungují, jak se dají míchat a jak se naopak rozkládají.
Pracovní list pojednává o měření času v průběhu věků se zaměřením na hodiny. Součástí pracovního listu je praktická výroba přesýpacích hodin dle návodu ve videu. Pomůcky k výrobě hodin jsou sepsané ve cvičení 6. List je určen žákům 3. až 5. tříd.
V tomto pracovním listě si děti procvičí určování času. Seznámí se s některými novými pojmy. V druhé části pracovního listu budou děti pracovat s druhým videem a zkusí vytvořit návod na výrobu jednoduchých slunečních hodin.
Co pořídit malému vědátorovi, umělkyni, sportovci či cestovatelce pod stromeček? Nechte se inspirovat seznamem dárků se vzdělávacím potenciálem, který vytvořili garanti a spolupracovníci ČT edu.
Pracovní list nabízí prostor k zamyšlení nad využitím starých nepotřebných věcí. Žáci si naplánují přetvoření předmětu, který si sami vyberou, promyslí si potřebné pomůcky i finanční náročnost. Svůj plán zrealizují. Můžou pracovat samostatně nebo ve skupině.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–5. tříd prvního stupně ZŠ. Žáci si mohou v rámci pracovních činností podle videa vyzkoušet vaření německé speciality. Vyplnění pracovního listu může vlastnímu vaření předcházet. Žáci budou potřebovat psací potřeby.
Pracovní list je určen žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s vyhledáváním informací pomocí digitálních technologií a zapisování dat do tabulky. Pracovní list obsahuje cvičení, která spojuje téma Den otců. Pomůcky: lepidlo, staré tričko, nůžky.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Žáci si nejprve přečtou text a zjišťují, zda mají všechny informace potřebné k výrobě korálů. Chybějící údaje zjistí z videa.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je procvičit psaní dopisu. Pracovní list je součástí námětu Tvoříme z toho, co najdeme v parku z vybrané kapitoly Park.