23:46
Materiály v ukrajinštině
Mat, Ema a Tika seznamují Káju s jednoduchými zlomky. Ještě předtím, než mu na kousku pizzy ukážou základní početní operace, mu přiblíží samotné pojmy zlomek, zlomková čára, čitatel a jmenovatel. A poté se již společně vrhnou na sčítání a odčítání zlomků se společným jmenovatelem, s různými jmenovateli, převod zlomků na společného jmenovatele a na krácení zlomků.
Kájovi dělá problém zaokrouhlování čísel, a tak mu není jasné, proč mu z matematiky vychází dvojka. Naštěstí mu kamarádi vysvětlí, proč se čísla končící číslicí 5 zaokrouhlují směrem nahoru, i to, jak se zaokrouhluje na řád desítek, stovek a tisíců. S jejich pomocí Kája pochopí, že ne vždy potřebujeme znát přesná čísla a proč je lepší pracovat se zaokrouhlenými čísly.
Když děti učí telka! Pojďme se společně s žáky 4. ročníku naučit převody jednotek. Budeme převádět jednotky délky, času, hmotnosti a objemu. Děti se naučí hravě používat převodníkové tabulky a vytvářet si vlastní úlohy na převody jednotek.
Při sčítání a odčítání na pořadí nezáleží, ale jak je to s násobením a dělením? A co když se všechno sejde dohromady? Přednost matematických operací činí Kájovi velké problémy. Naštěstí má po ruce kamarády, kteří mu vztahy mezi základními početními operacemi rádi vysvětlí. A nezapomenou zmínit ani důležitou roli závorky nebo znaménka.
Násobilka není vůbec jednoduchá. Ze začátku nám může dát pořádnou práci se ji naučit. Musíme zapojit paměť. Jak si můžeme pomoci udělat si z násobení zábavnou hru? To vám ukáže Kája.
Když děti učí telka! Vyzkoušejme si společně s žáky 1. ročníku, zda dokážeme spočítat hodnotu mincí. Porovnáme, kdo má více a kdo méně. Společně půjdeme na nákup a zjistíme, které věci si děti mohou koupit a na které jim peníze nestačí.
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku násobilku tří. Budeme si ji znázorňovat na krychlové stavebnici, postavíme si různé stavby z daného počtu krychlí. Násobky tří také vytleskáme z číselné řady a nezapomeneme ani na diktát. Ale nebojte se, zvládnete ho lehce.
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku prakticky poznávat vlastnosti různých početních operací. Zopakujeme si sčítání a odčítání se závorkami a ukážeme si několik zdánlivě stejných příkladů. Pojďme společně hledat početní operace, u kterých závorka roli nehraje, a i ty, u kterých mění celý postup řešení.
Když děti učí telka! Naučme se s žáky 3. ročníku násobit mimo obor násobilky. Nejdříve si zopakujeme násobení v oboru násobilky. Potom odvodíme, jakým způsobem budeme násobit deseti i mimo obor násobilky.
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku počítat do 20. Přesuňme se společně do parku. Co všechno tam na nás čeká? Dokážeme proměnit osoby a věci v čísla? Počítejme a přiřazujme žetony podle počtu.
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku počítat 20. Do tabulky budeme skládat geometrické tvary, spočítáme je a porovnáme. O kolik více a o kolik méně je prvků?
V tomto videu si zopakujete, jak řešit slovní úlohy na společné násobky a dělitele. Cyklus Nebojte se matematiky II byl natáčen v Magenta Experience Center. У цьому відео ви повторите, як розв’язувати текстові задачі на спільні кратні та дільники. Цикл «Не бійтеся математики» знімали у Magenta Experience Center.
Základním úkolem hudební akustiky je určit, které dvojzvuky jsou libozvučné a které nelibozvučné. Řešení nalezl už Pythagoras v harmonii celých čísel při svých pokusech s různě dlouhými napjatými strunami. Vytvořil teorii tzv. pythagorejského ladění, které je založeno na poměrech frekvencí dvou tónů. Chcete-li se o ladění dozvědět více, prohlédněte si přiložený pracovní list.
12 234
674
3 948
1 113
69
Každý měsíc přibývají na ČT edu desítky nových materiálů pro vaši výuku
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.