Pracovní listy pro střední školy

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Stupně:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-12 z 2157

Celková metodika: Jak řešit problémové situace ve škole

Metodika slouží jako průvodce námětem Jak řešit problémové situace ve škole. Vysvětluje strukturu metodických listů a jak s nimi efektivně pracovat.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list: Pavel Kohout na Dobříši

Pavel Kohout patřil na počátku padesátých let k zapáleným zastáncům komunistického vývoje tehdejší společnosti a sám se jako spisovatel v této věci autorsky aktivně angažoval. Cílem pracovního listu je nabídnout žákům různé úhly pohledu na život a dílo tohoto autora.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Pavel Kohout a Charta 77

Pavel Kohout byl jednou z vůdčích osobností petice všech petic, jak byla nazývána Charta 77. Iniciačním momentem vzniku Charty 77 byl další proces se členy kapely Plastic People of The Universe.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Několik Kohoutových děl

Významnou část literárního díla Pavla Kohouta tvoří divadelní hry, jeho prozaická díla poskytovala náměty k filmovým zpracováním. Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo tohoto autora.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Kohoutova reakce na odhalení Stalinova kultu osobnosti

Pavel Kohout patřil na počátku padesátých let k zapáleným zastáncům komunistického vývoje tehdejší společnosti, a tedy i stalinismu samotného. Sám se jako spisovatel v této věci autorsky aktivně angažoval. Pak přišel Chruščov se svým projevem, a všechno bylo jinak…
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Pavel Kohout - Hvězdná hodina vrahů / čtení s porozuměním

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo autora, který spoluvytvářel obraz české literatury po celou druhou polovinu dvacátého století i v prvních desetiletích století jednadvacátého.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Díla Pavla Kohouta ve skrývačkách

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo autora, který spoluvytvářel obraz české literatury po celou druhou polovinu dvacátého století i v prvních desetiletích století jednadvacátého.
Střední škola
ČJ a literatura

Metodický list: Jak na empatickou komunikaci - předcházení křiku

Metodické doporučení učitelům nabízí další z řady cvičení zaměřených na reflexi a sebereflexi, nabízí „první pomoc“ pro situace, které svádějí k užití hlasitějších projevů (techniky duševní hygieny, dechové techniky), a rovněž příklady respektující komunikace, které lze použít v „konfliktní“ situaci
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak efektivně ověřovat školní znalosti

Metodický list nabízí pestré způsoby ověřování cílových kompetencí tak, aby ověřování smysluplně korespondovalo s tím, co je uvažováno v edukačním plánu. Učitelé si rovněž na praktickém cvičení zopakují edukačně adekvátní nastavování kompetencí v konkrétním učebním procesu.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak na empatickou komunikaci - posmívání a ironizace

Metodický list je zaměřený na sebereflexi emocí v různých situacích. Dále budou ukázány příklady vhodných a nevhodných formulací pro komunikaci se žákem a metodický list přidá rovněž tipy, jak se v praxi zdárně vypořádat s empatickou a taktní komunikací.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak efektivně využívat domácí procvičování

V metodickém listu je poukazováno jak na benefity domácího procvičování, tak i na rizika, která z nevhodného způsobu zadávání „domácích úkolů“ mohou vyplývat. List ukazuje učitelům inspirativní návrhy, jak pojmout zadání úkolů moderně, učitelé si mohou tuto oblast procvičit i při nabízené aktivitě.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Jak snížit strach žáků

Metodický list se zaměřuje na sebereflexi emocí učitele (různé emoce jsou vyvolány různými situacemi), následuje podobné cvičení zaměřené na reflexi emocí žáků. Učiteli jsou kladeny otázky k zamyšlení, a také co by mohl příště udělat jinak.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

ČT edu nejsou pouze videa

1 147

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání