Ukliďme Česko 2024: Jak na odpad?

Víte, kdo to jsou trash heroes? Dobrovolníci, kteří společně vyrážejí ven, aby vyčistili zaneřáděná zákoutí veřejného prostoru ve svém okolí. A to nejen jednou v roce. Co můžeme udělat, kromě sbírání odpadků, abychom se dříve nebo později neutopili v nepořádku? Jak produkovat co nejméně odpadu? Podívejte se spolu s námi.

Ukliďme Česko 2024: Jak na odpad?

Podle Světové banky vzroste do roku 2050 množství odpadu, který vyprodukujeme, až o 70 % z dnešních 2 miliard tun odpadu na minimálně 3,4 miliardy tun. Planetu zaplavují plasty. Dobrou zprávou je, že Česko má v rámci Evropy prvenství v třídění plastových odpadů. Recyklací se tento odpad může dál využít. Z 25 PET lahví je možné vyrobit jednu fleecovou bundu, materiál se dá také využít jako výplň do spacáků a bund. Z tisícovky PET lahví vyrobíte kolem šesti kilogramů plastů. Třídění je ohleduplné k životnímu prostředí a má smysl, když se dělá správně. Avšak ještě lepší než odpad třídit a recyklovat je produkovat ho co nejméně. Zkusili jste se někdy zamyslet nad tím, kolik toho vyhodíme zbytečně? A kde bychom mohli odpad redukovat téměř na nulu?

Videa k námětu

Materiály k námětu

Pracovní list: Problém odpad - chce to nápad!

Pracovní list se věnuje problematice odpadů a jak s nimi v každodenním životě zacházet. Konkrétněji se zabývá tématem vratných kelímků, dotovaných kompostérů, bioodpadu v bytě a tzv. svátkům konzumu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Problém odpad - chce to nápad! (Řešení pro učitele)

Pracovní list se věnuje problematice odpadů a jak s nimi v každodenním životě zacházet. Konkrétněji se zabývá tématem vratných kelímků, dotovaných kompostérů, bioodpadu v bytě a tzv. svátkům konzumu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1)

Zadání pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Řešení pracovního listu: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1)

Řešení pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2)

Zadání pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Řešení pracovního listu: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2)

Řešení pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Jak zamést s mým odpadem

Zadání pracovního listu Jak zamést s mým odpadem k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Řešení pracovního listu: Jak zamést s mým odpadem

Řešení pracovního listu Jak zamést s mým odpadem k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Jsi trash (hero)?

Zadání pracovního listu Jsi trash (hero)? k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Řešení pracovního listu: Jsi trash (hero)?

Řešení pracovního listu Jsi trash (hero)? k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

ČT edu nejsou pouze videa

1 111

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání